Aan alles komt een end!

26 april 2010 - San José, Costa Rica

24-04
Tja en dan komt er ook weer een eind aan ons verblijf in Manuel Antonio. 's morgens koffers pakken en hop daar gaan we weer de bus in, zonder Gerardo deze keer :-(
Eerst nog even een groepsfoto!
Zo'n 4 uur rijden naar San José. Nog een tussenstop en dan zijn we rond 13:00 weer bij het Grand Hotel in San José!
Nog even shoppen, creme voor en koorstlip, die ik onderweg plotseling voelde opkomen, balen en verder nog wat mueslirepen voor de volgende dag.
's avonds eerst een afscheidsdrankje gedronken met z'n allen en daarna nog lekker eten met het hele groeppie, de emoties beginnen al op te lopen, het einde van onze supervakantie nadert snel nu.

25-04
Heel slecht geslapen, erg onrustig hotel, herrie enzo. Om kwart over één 's nachts ben ik klaar wakker. Denk, denk, denk, niets vergeten?? Heb ik echt alles? Zal ik me niet verslapen?.......
Om half 3 slaap ik nog niet en besluit om te gaan douchen.
Half 4 naar beneden om Dewi, Marieke, Annet en Ruud uit te zwaaien, zij hadden en vliegtuig eerder.
Half 5 moesten we zelf klaar staan en werden we uitgezwaaid door Martin, Johan, Harmen en Arno, zij hadden nog een verlenging en gingen nog een paar daagjes door, de bofkonten.
Tja en dan krijg je op het vliegveld weer het hele circus van formuliertjes invullen, paspoorten laten zien, koffers wegen, formuliertjes invullen en de hele riedel nog wel een paar keer, dat heet veiligheid, balen.
Vlucht goed verlopen, niet geslapen en de overstap naar het volgende vliegtuig haalden we maar net. Toen weer niet geslapen en om 06:45 Nederlandse tijd zette het toestel z'n wielen aan de grond.
Nu was het echt zo ver, afscheid nemen, bah, hoort erbij, maar toch bah.
We spreken af, er komt een reunie, ik hoop dat het ook echt zo is??!!! :-/

En dan loop ik naar buiten. Tot mijn verrassing is Ramon niet de enige die me opkomt halen, ook Marlies en Peter zijn erbij. Zelfs met een spandoek " FRAN, HEB JE JE CAMERA WEL BIJ JE!" haha, ik ben weer thuis!

Nog effe:
Tja dat was het dan, m'n eerste vakantie alleen in mijn vrijgezellenbestaan. Fantastisch was het. Ook natuurlijk wel confronterende momenten, maar veel geleerd van mezelf. Ik kan het allemaal, ik red het wel. Het leven is leuk en er zijn heel veel leuke dingen te doen. Er zullen vast nog vele vakanties volgen, maar deze.... deze vakantie was de eerste en ik zal 'm niet gauw meer vergeten. De groep was leuk en de reisleidster Sylvia was super (dank je Syl, nogmaals!!)
PURA VIDA

1. Landra:
    26 mei 2010
    Hoi Frances,
    Nog even een late reactie, ik hoop dat je het nog leest.
    Wat fijn dat het zo'n fijne vakantie is geworden. En ik ben trots op dat je het bent aangegaan en er voor bent gegaan. Het thuis zijn was vast weer erg wennen. Hopelijk is het ergste daar weer van voorbij.
    liefs,
    Landra